План за работа од26.5.2020 -29.5.2020
Содржини и активности за работа за второ одделение
Природни науки
|
||
Наставен предмет: Природни науки
|
Наставна содржина
|
02.6.2020
Временскапрогноза и известување
04.6.2020
Временска листа
|
Според целите на
програмата за прво одделение
Ученикот / учениците
|
02.6.2020 и 04.6.2020
Набљудува и разговоразанивнитенабљудувањазавремето,
гизапишувадобиенитеподатоцизавреме
НаучноистражувањеИдеи и докази:
користиинформацииодпрварака.
Добивање и претставувањедокази: правиедноставнимерења.
|
|
Вовед во активноста
|
02.6.2020
Временскапрогноза
и известување
Внимателно следи ја презентацијата за „Временска
прогноза и известување“. Преку презентацијата ќе се запознаете со поимот за
време, метеорологија, со местото каде се мери промената на времето и
инстументите со кои се мери.
Доколку дома имате термометар пробајте да го мерите
времето наутро, напладне и навечер.
Направете вртелешка и проверете ја јачината на ветарот.
Податоците од истражувањето запиши ги во тетратка.
|
|
|
04.6.2020
Временскалиста
Внимателно следете ја
презентацијата за „Временска листа“.
Направетесопственавременскакартананивнатаобластсосимболиштосамиќејадизајнирате.
Соберетеброшуризаразличнилетувања и
зимувањаили, пак, информацииодкниги и одинтернетнакоисеприкажанивременскитеусловивопознатитетуристичкидестинации.
Праветефотографииоднекојпејзажвоистовремесекојден,
одистапозиција, вотекотнанеколкунедели. Подредетегиподхронолошкиред. Какосеменувапејзажотсопроменатанавремето?
|
|
Презентации
|
„Временска прогноза и известување“
https://docs.google.com/presentation/d/1mEfkkaJO17UUlnleg4EkmE3M2ok86brblRFfiXvxGkg/edit?usp=sharing
„Временска листа“
|
|
Наставен лист
|
Наставен лист- Временска листа
|
План за работа од26.5.2020 -29.5.2020
Содржини и активности за работа за второ одделение
Природни науки
|
||
Наставен предмет: Природни
науки
|
Наставна содржина
|
26.5.2020
Отпад
28.5.2020
Временскапрогноза и известување
|
Според целите на
програмата за прво одделение
Ученикот / учениците
|
26.5.2020
Разбираначинизагрижазаживотнатасредина.
Можедасекористатсекундарниизвори (Интернет, ЦД –а, енциклопедии)
НаучноистражувањеИдеи и докази: -
собирадоказипрекунабљудувањекогасеобидувадасеодговоринекоенаучнопрашање; -
користисекојдневниискуства; - користиедноставниизворинаинформации.
-давапредлозизасобирањедокази;
-зборувазаризици и
какодасеизбегнуваатопасности;
|
|
28.5.2020
Набљудува
и разговоразанивнитенабљудувањазавремето, гизапишувадобиенитеподатоцизавреме
НаучноистражувањеИдеи
и докази: користиинформацииодпрварака.
Добивање
и претставувањедокази: правиедноставнимерења.
|
||
Вовед во активноста
|
26.5.2020
Отпад
Внимателно следете ја презентацијата за „Отпад“ а потоа
според барањата истражувај и добиените податоци запиши ги во тетратка.
Потрудете се во саксија
со земја, или во вашиот двор да закопате
делови од отпад и набљудувајте
одредено време (неколку недели) за да се види степенот на нивното
разложување.
На пр.: пластично шише,
овошна семка, весник, алуминиумска лименка итн.
А потоа предвидете кои
делови од отпадот ќе се распаднат а кои не.
|
|
28.5.2020
Временскапрогноза
и известување
Ајде да ја следимевременскапрогноза.
Разговорсоучениците:
- Какво беше времето вчера?
- Какво е времетоденес?
- Какво време очекуваме утре?
Разговарајтезанеодамнешнитевременскиприлики
и штосеочекувазатоакаквоќебидевреметовоследнитенеколкунедели.
Истражувајтенаинтернеткакваќебидевременскатапрогнозазанареднитеденови.
Истражи кои знаци се користат за прикажување на
временската прогноза.
Сигурно ќе ги препознаете и правилно ќе ги
поврзетезнаците кои ви се покажани на наставен листи.
Потрудете се да направите емисијавокојаќеизвестуваатзавремето.Снимете се со мобилен и истите пратете ни ги на маил.
|
||
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
Отпад
|
|
Наставен лист
|
Знаци (симболи) за временска прогноза
|
План за работа од17.5.2020 -22.5.2020
Содржини и активности за работа за второ одделение
Природни науки
|
||
Наставен предмет: Природни
науки
|
Наставна содржина
|
18.5.2020
Да се штеди
водата!
21.5.2020
Отпад
|
Според целите на
програмата за прво одделение
Ученикот / учениците
|
18.5.2020 и 21.5.2020
Разбира начини за
грижа за животната средина. Може да се користат секундарни извори (Интернет,
ЦД –а, енциклопедии) Научно истражување Идеи и докази: - собира докази преку
набљудување кога се обидува да се одговори некое научно прашање; - користи
секојдневни искуства; - користи едноставни извори на информации.
-дава предлози за
собирање докази;
-зборува за ризици и како
да се избегнуваат опасности;
|
|
Вовед во активноста
|
12.5.2020
Да се штеди вода
Веќе собравте податоци за тоа какви чешми имате дома,
колку вода трошиме на месечно ниво и како да направиме заштеда на вода.
Следете ја видео
презентацијата за штедење на вода и преработка (прочистување) на отпадните води и нивно користење.
https://docs.google.com/presentation/d/1fTZnhtvprKWQLrXqzi5ptItfvT3m94Or1ZL-qRfU-qo/edit?usp=sharing
Прегледајте ја презентацијата на следниов линк
Дома направете книга со цртежи и правила за штедење
вода
– прирачник за деца – Правилно штеди вода.
|
|
14.5.2020
Отпад
На следниот линк прочитајте ја книга а потоа
одговорете на дадените прашања.
Кои од предметите
може да се рециклираат?
Зошто отпадот е
лош?
Го
препознавате ли логото за рециклирање?
Што значат трите стрелки од логото зарециклирање?
Откако ќе одговорите во тетратка на поставените прашања направетеплакат
со листа
на правила за тоа како да се грижиме за околината. И плакат со правила како да се однесуваме со отпадот додека сме во училиште.
|
||
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
Да се штеди вода
|
|
Линкови за активности
|
||
План за работа за 11.5.2020 -15.5.2020
Содржини и активности за работа за второ одделение
Природни науки
|
||
Наставен предмет: Природни
науки
|
Наставна содржина
|
12.5.2020
Рециклирање
14.5.2020
Штедењевода
|
Според целите на
програмата за прво одделение
Ученикот / учениците
|
12.5.2020 и 14.5.2020
Разбираначинизагрижазаживотнатасредина.
Можедасекористатсекундарниизвори (Интернет, ЦД –а, енциклопедии)
НаучноистражувањеИдеи и докази: -
собирадоказипрекунабљудувањекогасеобидувадасеодговоринекоенаучнопрашање; -
користисекојдневниискуства; - користиедноставниизворинаинформации.
-давапредлозизасобирањедокази;
-зборувазаризици и
какодасеизбегнуваатопасности;
|
|
Вовед во активноста
|
12.5.2020
Рециклирање
Во нашето училиште има спроведеноакција за собирање напластиченотпад (пластични шишиња, капачиња) и старахартија (стари весници, списанија).
Дискутирајте со родителите:
Зоштосесобирапластичниототпад?
Какосеврширециклирањето? Какосезаштитуваоколината?
Следи јавидео презентацијатазарециклирањенапластиченотпад
и старахартија (на самата прецентација на горниот десен агол имате
точка и раче, притиснете на нив и ќе ви се појават задолженија кои треба да
ги ивршите) на следниот линк:
Се надевам дека ќе ви се допадне
видео презентацијата.
Дискусијасородителитеподобиенитесознанија за рециклирање.
Поставувампрашање:
Коиработивоучилиштетобиможеленајмногудасерециклираат?
Ималинештакоиниебиможеледагирециклираме, нонегоправиметоа?
Следењенапостапказарециклирање преку презентација.
Работи самостојно во работниот лист рециклирање и
отпад. Пишувај со ракописни букви.
|
|
14.5.2020
Штедењевода
Водата е многу важна за сите живи суштества на планетата. Сеповедувапрашање:
Какодајаштедимеводата?
Даливодатасетрошинесовесно?
Каквачешмаимамевоучилницата?
Какоможемедазаштедимевода?
Соберетеподатоцизатоакаквичешмиимате дома,
колкуводатрошименамесечнониво и какоданаправимезаштеданавода.
По истражувањето следи ја пезентацијата.
|
||
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
„Рециклирање на пластичен отпад„
https://docs.google.com/presentation/d/1HJS_FVfOmDlXxyax0AIUSL7NtI_RPO628co8ABCixhI/edit?usp=sharing
„ Штедење вода“
|
|
Линкови за активности
|
План за работа за 04.5.2020 - 08.5.2020
Содржини и активности за работа за
второ одделение
Природни науки
|
||
Наставен предмет: Природни
науки
|
Наставна содржина
|
04.5.2020
Грижа за околината
08.5.2020
Добро или лошо за околината?
|
Според целите на програмата
за прво одделение
Ученикот / учениците
|
04.5.2020
Разбира начини за
грижа за животната средина. Може да се користат секундарни извори (Интернет,
ЦД –а, енциклопедии) Научно истражување Идеи и докази: - собира докази преку
набљудување кога се обидува да се одговори некое научно прашање; - користи
секојдневни искуства; - користи едноставни извори на информации.
-дава предлози за
собирање докази;
-зборува за ризици и како
да се избегнуваат опасности;
08.5.2020
Разбира начини за
грижа за животната средина. Може да се користат секундарни извори (Интернет,
ЦД –а, енциклопедии) Научно истражување Идеи и докази: - собира докази преку
набљудување кога се обидува да се одговори некое научно прашање; - користи
секојдневни искуства; - користи едноставни извори на информации.
-дава предлози за
собирање докази;
-зборува
за ризици и како да се избегнуваат опасности;
|
|
Вовед во активноста
|
04.5.2020
Грижа за околината
Следете ја
презентација на линкот https://view.genial.ly/5ea7765b6d0f2f0da91cade5/interactive-image-zhivealishta?fbclid=IwAR20i3ZrrpMHYfj664uLkdMDH7GPgvgxU3jLEHx683EDpsOBQmi2HP1TZuE
-за различни
околини –за видовите животни и растенија пронајдени во секоја од овие околини
и зошто условите го овозможуваат нивниот опстанок таму.
Потоа внимателно следи ја презентацијата „Грижа за нашата животна
средина„
https://docs.google.com/presentation/d/1_ygrxgYcM2pnolYjDweDx_IP5Utr9b-RSHXHSsyK-Qw/edit?usp=sharing
Со презентациите ќе се потсетиме на веќе наученото и ќе видиме - некои
животни средини кои се уништени или расипани.
А преку презентацијата „Грижа за околината “
https://docs.google.com/presentation/d/1_4LWBtSA3FGl8poPGXgJIm1pyND7FPyajl1-19aVD0k/edit?usp=sharing
ќе видите чиста и убава животна
средина и уништување на средината.Ќе ги видите и причините кои довеле до тоа. Дискусија со родителите за трошење на енергија или гориво, трошење на вода
оставање на отпад, загадување и слично.
Во работните тетратки пополни според барањата на стр, 54,55,56 и 59, а во
тетратка нацртај една нарушена животна средина.
|
|
08.5.2020
Добро или лошо за околината?
Откако со помош на презентации ги утврдивме за нештата што ја уништуваат околината да ги идентификуваме
изворите кои придонесуваат за загрозување на животната средина.
Во тетратките нацртај цртеж на примери за се она што може да ѝ наштети на
животната средина.
|
||
Видео или аудио запис
|
План за работа за 28.4.2020 - 30.4.2020
Содржини и активности за работа за
второ одделение
Природни науки
|
||
Наставен предмет: Природни
науки
|
Наставна содржина
|
28.4.2020
Животните од целиот свет
30.4.2020
Локални растенија
|
Според целите на програмата
за прво одделение
Ученикот / учениците
|
28.4.2020
·
Да идентификува
сличности и разлики меѓу локалните животни средини и знае за начините преку
кои тие влијаат на животните и растенијата кои живеат во нив.
·
Да собира докази
преку набљудување кога се обидува да се одговори некое научно прашање;
23.4.2020
·
Да идентификува сличности
и разлики меѓу локалните животни средини и знае за начините преку кои тие
влијаат на растенијата кои живеат во нив.
·
Да собира докази
преку набљудување кога се обидува да се одговори некое научно прашање;
|
|
Вовед во активноста
|
28.4.2020
Животните околу нас
Животните се
разликуваат по изглед, по начинот на движење и по нивната структура на
телото. Постојат животни кои имаат:
а) нозе (две, четири
или повеќе) – одат или трчаат
б) крила – летаат, а на
земја се движат на 2 нозе
в) перки – пливаат во
вода
г) Немаат ни крила, ни
нозе, ни пердуви – се влечат
Некои животни живеат
слободно во природа. Нив ги викаме диви животни. Тие сами се снаоѓаат
за храна и вода. Разликуваме и животни за кои се грижи човекот. Тој им обезбедува храна, вода и живеалиште. Нив човекот
ги чува поради тоа што од нив добива храна. Овие животни ги викаме домашни
животни.
Некои човекот ги чува
од љубов во својот домот или во дворот и за нив се грижи. Тие се домашните
миленичиња.
Следи ја
презентацијата: „Животните од целиот свет“ и работи според барањата.
https://docs.google.com/presentation/d/1wvgfX__fK9_7MQvPiBdniFsejDi5TP3IQMKAN5hPo0I/edit?usp=sharing |
|
30.4.2020
Локални растенија
.
Да се потсетиме:
Какви растенија
забележувавме во
училиштниот двор додека игравме ?
Каде е нивното живеалиште?
Се набљудуваат со
лупа делови од растенијата, се опишуваат усно
и заклучуваме декаи растенијата имаат свои живеалишта (влажно, суво, темно, светло).
Гледајте ги презентациите „Локални растенија“, „Услови за раст и развој на
растенијата„ и „Ртење на семето“
https://docs.google.com/presentation/d/1wAgG4nH2mSCG58YjtfIyMwpXIAbHPZe2KOu_3BQ1VJA/edit?usp=sharing https://docs.google.com/presentation/d/1XTvDvAQf3YWiuzRfNCZGi9x1YsafnQ-uBjme4x-Vx8s/edit?usp=sharing https://docs.google.com/presentation/d/1b3-RtJRXTAzup_1Zu7MbZVnO8T5Y3ZVeqWRfR80Pcco/edit?usp=sharing
Воочувате
дека растенијата се приспособуваат на средината во која растат.
Заклучок:
·Различни
растенија и животни живеат во различни живеалишта.
·Постојат
сличности и разлики меѓу растенијата.
·Можеш да
ги групираме живите организми на различни начини.
Во тертатката нацртај неколку ратенија, а едно од тие
ќе го опишеш.
|
План за работа за 21.4.2020 - 23.4.2020
Содржини и активности за работа за второ одделение
Природни науки
|
||
Наставен предмет: Природни
науки
|
Наставна содржина
|
21.4.2020
Животните околу нас
23.4.2020
Живеалишта
|
Според целите на
програмата за прво одделение
Ученикот / учениците
|
14.4.2020
Да идентификува сличности и разлики меѓу локалните
животни средини и знае за начините преку кои тие влијаат на животните и растенијата
кои живеат во нив.
23.4.2020
Да се запознаат со поимот живеалиште
Да ги запознаат сличностите и разликите меѓу живеалиштата
|
|
Вовед во активноста
|
21.4.2020
Животните околу нас
Да се потсетиме:
Што е жива, а што нежива природа? Групирај ги спотед тоа
каде припаѓаат следниве: патка, мечка, велосипед, елен, молив, крава, бор,
ветар, смоква, река, орел, лисица, почва, волк, сонце, овци, телефон, лав.
Знаеме дека се што се раѓа, расте, се развива, се размножува, старее и на
крајот умира е жива природа.
Коиживотниможемедагинајдемевонашатаоколина?
Кои растенија можеме да ги најдеме во нашата околина?
Кадеживеатживотните?
Каде живеат растенијата?
Знаеме дека за некеои животни и растенија се грижи
човекот, а некои сами си наоѓаат храна и живеалиште.
Отвори ја презентацијата: Животните и растенијата околу нас, учи и
забавувај се.
https://docs.google.com/presentation/d/1LCtHOFqe2TYDIMDKDty4ZpUaapLwlCxnqwRRRPeThKM/edit?usp=sharing
|
|
16.4.2020
Живеалишта
Ако излеземе надвор ќе забелешиме многу животни и
растенија. Тие живеат во своите живеалишта.Ќе забележиме дрва, цвеќиња,
пеперутки, пчели, птици, мравки ...
Живеалиште е место каде што живеат растенијата и
животните.Тоа може да биде на копно или вода.
На цвеќињара, тревите, инсектите (мравки, пеперутки,
бумбари,...) ливадата е нивно живеалиште. Додека шумата е живеалиште на
најразличните дрвја, птици, животни (мечка, лисица, волк, зајак, верверица,
риз, дива свиња...)
Во водата (реките, барите, езерата, морињата и
океаните) има многу растенија и животни. Таа е живеалиште за животните и
растенијата.
Животните и растенијата живеат на место (живеалиште)
каде што имаат услови за живот.отвори го следниот линк https://www.youtube.com/watch?v=29KizZfjvkg&t=96s
и внимателно следо го.
Потоа во тетратките избери по едно животно и нацртај го
во неговата животна средина.
|
||
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
Животните и растенијата околу нас
|
|
Линкови за активности
|
План за работа за 14.4.2020 -16.4.2020
Содржини и активности за работа за второ одделение
Природни науки
|
||||||||
Наставен предмет: Природни
науки
|
Наставна содржина
|
14.4.2020
Што знаеме за соцето
9.10.2020
Час за консолидација- повторување на темата
|
||||||
Според целите на
програмата за прво одделение
Ученикот / учениците
|
14.4.2020
Да знае како се појавува Сонцето, како и зошто се менува неговата положба во
текот на денот и како сенките се менуваат во текот на денот
16.4.2020
Да знае како се појавува Сонцето ,како и зошто се менува неговата положба во
текот на денот и како сенките се менуваат во текот на денот
Да
препознаат како вртењето
на Земјата околу својата замислена оска води
кон ден и
ноќ
Да
препознаат како вртењето
на Земјата околу Сонцето води кон менување на годишните времиња
|
|||||||
Вовед во активноста
|
14.4.2020
Што знам за сонцето
Сите ние имаме многу
прашања поврзани за Сонцето, а сакаме да ги научиме.Затоа ќе се послужиме со
следнава табела или поточно ЗСУ табела.Таа
е составена од три колони.Прво во тетратките ќе ги пополните првата и
втората колона.Откако внимателно ќе ги следите презентацијата и линкот https://www.youtube.com/watch?v=4ZwkT8WDnS0 ќе ја пополните и третата колона.
Во првата колона ќе
запишете се што знаете за Сонцет, во втората ќе наведете се што сакате да
научитеза Сонцето, а во третата колона ќе наведете што научивте за Сонцето.
Погледнете ја и следната презентација:
https://docs.google.com/presentation/d/1XkJBOncwn6ZkJTqW-hEbDuZgYHpgpKzAklgkQHobVJM/edit?usp=sharing
|
|||||||
16.4.2020
Час за консолидација-Тематско
повторување
Да се потсетиме на
се она што ни е учено и треба да го знаеме.
Што е сонцето?
Што испуштаат
ѕвездите?
Колку часа и се
потребни на земјата да се сврти околу нејзината оска?
Кога на една половина од Земјата е ден на другата е _____.
Колку трае едно деноноќие?
Сонцето изгрева на ______ , а заоѓа на _______.
Колку пати Сонцето е поголемо од Земјата?
Што е орбита?
Колку време и треба на Земјата да заврти околу Сонцето?
Наброј ги годишните времиња што ги знаеш.
Отворете ги
презентациите и внимателно следе те ги таму ќе ги најдете одговорите на
прашањата.
Сега откако се потсеивме на се она што ни е учено за
„Земјата и нејзиното опкружување“ одете на следниов линк https://wordwall.net/sh/resource/1405681
и преку квиз да провериме што научивме.
Прочитајте интересни факти за сонцето и сончевиот систем.
|
||||||||
Видео или аудио запис
|
||||||||
Презентации
|
Сончев систем
|
|||||||
Линкови за активности
|
||||||||
|
План за работа за 6.4.2020 -10.4.2020
Содржини и активности за работа за второ одделение
|
||
Наставен предмет: Природни
науки
|
Наставна содржина
|
7.4.2020
Земјина орбита
9.10.2020
Ден и ноќ
|
Според целите на
програмата за прво одделение
Ученикот /учениците
|
7.4.2020
-Да
моделира и да истражува како вртењето на Земјата води кон ден и ноќ со различна големина топки и џебна ламба
9.4.2020
-Да
препознаат како вртењето
на Земјата води кон ден и ноќ
|
|
Вовед во активноста
|
7.4.2020
Земјина орбита
Погледнете го видео клипот на следниов линк http://www.teachertube.com/video/how-earth-orbits-around-the-sun-6913
во кој Земјата се врти околу својата оска.
Откако ќе го погледнете видео записот пробајте
самостојно да ја демонстрирате заемнатa положба на Сонцето и Земјата користејќи голема топка за Сонцето и помали топки за Земјата. Орбитирајте ја Земјата околу Сонцето ио бјаснете дека овој процес трае една година.
Нацртајте дијаграм за да покажете какоЗемјата орбитира околу Сонцето.
|
|
9.10.2020
Ден и ноќ
Се потсетуваме и
одговараме на прашањата: Кој
ден е денес? Кога започна
новиот ден?Од кои делови е составен денот? – деноноќието. Кога започнува денот, а кога ноќта? Кои активности ги изведувате во текот на денот,
а што во ноќта?
Истражувачка активност
Со вртење на „Земјата“ (топка која ни
ја заменува земјата) околу нејзината
оска и користиме џебна ламба за да покажеме кога е ден, а кога е ноќ. Забележувате
нели дека каде што е осветлена земјата таму е ден,а каде што не е осветлена е
ноќ.Знаеме дека земјата се врти околу својата оска.
Ја повторуваме демонстрацијата неколку пати, затоа
што ова е тежок концепт н аразбирање за малите ученици.
Прашуваме:Во моментов
кај нас е ДЕН.
Во кои други земји е ден?
Како знаеме кога е ноќ? Во кои земји во моментов е ноќ?
Погледнете ги работните листови на кои ќе има прашања кои се однесуваат на
утврдување на знаењата во врска со денот и ноќта и времетраењето о д1(една) година.
Решете го работниот лист.
https://docs.google.com/document/d/1cuQdwV_-j5YeDT2XxctGkkPjUkPddNokmQ4wPjVR4pg/edit?usp=sharing |
||
Видео или аудио запис
|
||
Презентации
|
Земјина орбита
|
|
Линкови за активности
|
||
|
31.3.2020 год. ВТОРНИК
Цел која што учениците треба да ја постигнат:
Истражување како се движи Сонцето во текот на денот и како сенките се менуваат
Содржина
Правење сончев часовник
Следете ги следните упатства:
Се потсетуваме за менувањето на должината на сенките на стапчињата во зависност од положбата на земјата во однос на Сонцето.
Новата активност што ќе ја имаме е да направите сончеви часовници. Потребни материјали: картон, округла картонска чинија или бел лист хартија, стапче или молив и вметнати во празни ролни од памучен конец.
Часовниците ќе се сместат во двор или внатре во затворениот простор каде местополжбата е поволна за да допрат сончевите зраци, така што сенката на моливот или стапчето може да се види на хартијата. Обележете ја позицијата на врвот од сенката на еднакви временски интервали,напр.секојчас, и запишете го времето веднаш до обележаното место.
Потоа споредувајте го времето со должината на сенката.Се поставува прашање дали можете да го предвидите следното време според движењето на сенките.
За
полесно да го изработите сончевиот часовник следете ги подолу наведените
линкови.
Цел која што учениците треба да ја постигнат:
Да истражуваат како се движи Сонцето во текот на денот и како сенките се менуваат.
Содржина
Приказни за сенките
Следете ги следните упатства:
Да се потсетиме за изгрејсонцето (наутро кога ќе станат од спиење каде можеме да го видиме Сонцето-Исток), какви се сенките кои ги оставаат предметите, потоа како се наближува пладне каде се наоѓа Сонцето-највисоко на небото и сенките напредметите се најкратки, а кога е н заоѓање-зајди сонце исчезнува под хоризонто тнаЗапад,тогаш сенките се најдолги.
Учениците се мотивираат да создадат кратка приказна за Сонцето кога изгрева(утро-изгрејсонце),кога е највисоко на небото(пладне)и кога заоѓа(попладне-зајдисонце) и вклучете ги сознанијата за сенките направени од луѓе,згради и другиобјекти.
(Може да се вметнат и цртежи)
Линкови за активност:
24.3.2020 год. ВТОРНИК
Цел која што учениците треба да ја постигнат:
Истражување како се движи Сонцето во текот на денот и како сенките се менуваат
Содржина
Како се менуваат сенките во текот на денот?
Следете ги следните упатства:
Излезете надвор наутро и забодете стапче, а потоа нацртајте ја сенката. Напладне на истото место нацртајте ја сенката. Пред да зајде сонцето повторно излезете и нацртајте ја сенката на стапчето. Што заклучи?
Заклучок:
*Сенките се најдолги рано наутро и касно навечер.Тие се најкратки на пладне кога Сонцето ни е директно над главата
Работи во наставниот лист
26.3.2020 год. ЧЕТВРТОК
Цел која што учениците треба да ја постигнат:
Да истражуваат како се движи Сонцето во текот на денот и како сенките се менуваат.
Содржина
Правење сенки од стапчиња
Следете ги следните упатства:
Во предходните активности истражувавме како се движи сенката во текот на денот.
Сега со помош на истото стапче ќе ја истражуваме должината на сенката. Исцртајте ја неговата сенката врз земјата во текот на денот.Мерете ја должината на сенката во временски интервал од еден час.
Во тетратките нацртајте табела како подолу прикажаната и во неа внесувајте ја должината на сенката измерена во сантиметри.
8ч
|
9ч
|
10ч
|
11ч
|
12ч
|
13ч
|
14ч
|
15ч
|
16ч
|
17ч
|
18ч
|
19ч
|
20ч
|
Користи ја табелата за да одговориш на прашањата.
1. Во колку часот сенкатабеше најдолга?
2. Во колку часот сенката беше најкратка?
3. Зошто сенката е најкратка , или зошто е најдолга во часот што си го навел во табелата.
17.3.2020 год. ВТОРНИК
Цел која што учениците треба да ја постигнат:
Да идентификуваат различни сенки од различни предмети
Добива и представува
докази
Содржина
Следете ги следните упатства:
Излезете во двор на
сонце и попречете ја светлината.Што забележувате? Што се случува со светлината
каде што не може да дојде?Заклучивте дека каде што не може да помине светлината
низ најразличните материјали тогаш настанува сенка.Обликот на сенката е ист
како и оној на предметот врз кој поаѓа светлината. Пронајди ги и поврзи ги сенките во работниот лист
19.3.2020 год. ЧЕТВРТОК
Цел која што учениците треба да ја постигнат:
Истражување како се движи cонцето во текот на денот и како сенките се менуваат.
Содржина
Правење сенки од кукли
Следете ги следните упатства:
Измисли
приказна ,а ликовите од приказнат изработи ги од картон.
Раскажете ја приказната заедно со вашите родители
правејки сенки од картонските кукли.
Заклучуваме дека сенката
патува од изворот на светлината по права линија.Таа не може да се
свитка.Светлината е попречена од предметот, но светлината околу предмето тништо
не ја попречува.
Доколку предметот е
поблиску до светлината сенката ќе биде поголема, а ако е подалеку од светлината
ќе биде помала. Обиди се сам.
No comments:
New comments are not allowed.